تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بنزین|قیمت بنزین|فوری: خبر جدید از گرانی بنزین| بخوانید

فوری: خبر جدید از گرانی بنزین| بخوانید

بنابر گزارش یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس، امروز پیشنهادی درخصوص افزایش 10 درصدی قیمت بنزین در مجلس مطرح شد که مجلس قبول نکرد.
کد خبر: ۳۹۱۵۳

خبر خیلی مهم درباره قیمت بنزین| قیمت بنزین اوچ گرفت

قیمت بنزین طی چند سال گذشته با نوسان همراه است. قیمت بنزین همواره در معیشت مردم تاثیرگذار است. قیمت بنزین با گرانی همراه شده است. قیمت بنزین بر قیمت حمل و نقل تاثیر دارد. جزئیات جدید قیمت بنزین را بخوانیم.

جزئیات جدید قیمت بنزین

میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد امروز یکی پیشنهاد داد که نرخ بنزین ده درصد افزایش یابد ولی مجلس قبول نکرد.

این نماینده مجلس گفت: امروز یکی پیشنهاد داد که ده درصد افزایش دهند و مجلس قبول نکرد. در خصوص کل بودجه، رویکرد این است که حجم نقدینگی را افزایش ندهند. اوراق مشارکت محدود شده و تصمیم ها به سمتی برود که افزایش بی‌رویه پیدا نکند، برای بانک ها مخصوصاً بانک مرکزی محدودیت ایجاد کرده تا حجم نقدینگی افزایش نیابد که ریشه اصلی تورم هم اینجاست.

عضو کمیسیون تلفیق همچنین در برنامه تلویزیونی دستخط گفت: یکی از موضوعات چالشی که در تلفیق رای آورد، واردات خودرو است. واردات خودروی سواری ۵۰ هزار تا در سال ۱۴۰۱ و علاوه بر آن خودروی تجاری و ماشین‌آلات سنگین، راهداری و معادن نیز تصویب شده است. اینجا هم یک اختلاف بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت وجود دارد. نسبت به مصوبه قبلی بوده و هنوز مراحل آخر را طی می کند ولی ما معتقدیم شرایط جامعه به مرحله ای رسیده که واردات خودرو باید آزاد شود، مخصوصاً با انتقاداتی که حضرت آقا نسبت به صنعت خودرو داشتند، خودرو با این شرایط که در واردات بسته باشد، تکان نخورد و نتوانست وضعیت خودش را بهبود ببخشد و مردم نیز ناراضی هستند و قیمت ها هم مناسب نیست، اگر واردات خودرو آزاد شود، بنا داریم با اعضای محترم تشخیص مصلحت، چون شورای نگهبان مخالف نیست و نظر مجمع تشخیص مصلحت با توجه به سیاست های کلی منطبق نیست و الان ۵-۴ سالی است که بحث ارز و محدودیت های ارزی بوده و هیچ قانونی هم این را منع نکرده است. دولت با توجه به محدودیت های ارزی واردات خودرو را ممنوع کرد.


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هنوز یک کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی کارشناسی کارکردها و آثار طرح های مطروحه در زمینه تغییر شیوه سهمیه بندی و قیمت گذاری حامل های انرژی شکل نگرفته است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: یکی از این طرح ها، طرح وان بود که سال گذشته مطرح شد و بنده به عنوان یک کارشناس سوالاتی را در خصوص این طرح بیان کردم و از ارائه کننده طرح خواستم که بنده را قانع کند و اکنون نیز در حال کار بر روی این طرح هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی کارشناسی طرح های مطروحه در موضوع سهمیه بندی حامل های انرژی و قیمت گذاری آنها تشکل نشده است، اظهار کرد: سال گذشته برخی از طرح های مطروحه در بحث تغییر شیوه اختصاص سهمیه ها در ‌کمیسیون انرژی بررسی شد اما هنوز اجماعی صورت نگرفته تا با کار کارشناسی دقیق به یک نتیجه مشخص برسیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکباره وزارت نفت و دولت خودش به سمت اجرای طرحی به صورت آزمایشی در حوزه سهمیه بندی بنزین رفته است، تصریح کرد: تا زمانی که در این حوزه به صورت جزیره ای کار شود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و باید کارکرد هر یک از طرح ها و نتایح آنان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

عباسی در پایان تصریح کرد: مجلس جای خوبی برای بررسی این موضوعات است‌ و هر تغییری در شیوه سهمیه بندی یا قیمت گذاری ها پس از انجام کار کارشناسی بهتر است همراه با مصوبه مجلس باشد.

از ابتدای سال جاری تاکنون روزانه حدود ۸۶.۳ میلیون لیتر بنزین توزیع شده که در مقایسه با میزان ۷۵ میلیون لیتری در سال گذشته، افزایش ۱۵.۲ درصدی مصرف این فرآورده در کشور را نشان می دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز